sobota, 3 sierpnia 2013

Obróbka Audio Według Nawiego

 Jeśli w jakiś sposób spodobał Wam się mój głos lub sposób obrobienia mojej narracji wraz z różnymi dźwiękami z gry ,bądź piosenkami to zachęcam Was do oglądnięcia tego filmu.








Ja korzystam z dwóch programu:
Audacity ,który jest darmowy. http://bit.ly/17YnPuN
Adobe Audition CS6 ,który jest niestety płatny, lecz jest warty swojej ceny. http://adobe.ly/pRhlgJ

Okej wytłumaczę Wam teraz wszystko krok po kroku. Oczywiście przypominam ,iż powyżej jest lepsza wersja w postaci filmiku! Nie musicie czekać!

Krok 1
Zaimportuj do Audacity ,bądź nagraj szumy twojego mikrofonu i otoczenia

Krok 2
Zaznacz szumy na twojej ścieżce dźwiękowej i przejdź w Efekty>> Usuwanie Szumu>> Uzyskaj profil szumu.

Krok 3
Zaimportuj swoją pełną narrację do programu Audacity i ponownie przejdź w Efekty>> Usuwanie Szumu>> i kliknij OK. (JEŚLI CHCESZ ZROBIĆ TO KRÓCEJ TO PO PROSTU ZAZNACZ CAŁE NAGRANIE I KLIKNIJ CTRL+R)

Krok 4
Zapisz swoją ścieżkę dźwiękową do pliku wav! Żeby to zrobić przejdź w Plik>>Eksportuj i przed Wami
ukaże się okno ,które już za pewne znacie.

Krok 5
Włącz program Adobe Audition CS6 w celu obrobienia i dodania efektu radiowego do Waszego głosu.
Zaimportuj narrację i przejdź w Effects>>Ampitulde and Compression>> Multiband Compressor i z listy Preset wybierz opcję BRODCAST!

Krok 6
Jeśli twoja ścieżka w Adobe Audition będzie zbyt głośna znormalizuj ją! Przejdź w Effects>>Ampitulde and Compression>>Normalize (process) i w "luce" ,w której wybrać masz do ilu procent znormaliozwać wybierz 90%.

Krok 7
Zapisz wszystko co zrobiłeś w programie Audition klikając w File>>Save As>> I nazwij jakoś swoją ścieżkę dźwiękową bez zbędnych kombinacji w tym oknie.

Krok 8
Ponownie włącz program Audacity i zaimportuj wcześniej obrobioną przez Ciebie narrację. Następnie zaimportuj dźwięk z gry, piosenkę lub coś co w twoim "audio" ma robić za tło.

Krok 9
Jeśli twoje tło (dźwięk z gry, piosenka) jest niżej niż twoja narracja po prostu przeciągnij ją na górę.

Krok 10
Zaznacz ścieżkę dźwiękową na ,której jest tło i przejdź w Efekty>>Auto Duck. I UWAGA TUTAJ
UKAZUJE SIĘ CZARNA MAGIA.



Powyżej widać optymalne ustawienia do dźwięku z gameplayu i dosyć głośnego mikrofonu. Tutaj musicie kombinować metodą prób i błędów ,gdyż ja nie jestem w stanie określić jaki Wy macie mikrofon i w jaką grę gracie. Powiem tyle ,że te paski po boku 0,50 s niech zostaną ,bo to jest optymalne ustawienie do ściszenia waszego dźwięku do narracji.

Krok 11
Zapisz wszystko do pliku tak samo jak było to przy kroku nr 4.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz